Content Moderation

Social Media Listening

Community Management

Content Management

Netino by Webhelp protects and manages your Social Media & Digital Content

Contact us

17 years of experience in managing your social media content

All the content, from you or your users (UGC), is an integral part of your brand image. Managing that image on all digital platforms is therefore a key element of today’s customer experience.
We are helping you to produce, upload, standardize, extend, control, answer, alert, listen… and to make sure all your online brand spaces are true to your brand image and to your online communities.
Social Media 360

Social media but also advice, forums and all platforms generating UGC

24/7

Facebook doesn’t stop on weekends, nor do we

Multilingual

Social Media is a global language, and we speak it

Cost-effective

Teams based in France and abroad, are on-time, and long-term

Time-Effective

Quicker on the spot than bad buzz on a Sunday evening

Hand in hand

For a partnership that lasts longer than a tweet

They trust us

Renault
France Télévisions
Ouest France
Nutella
Boursorama
BFMTV
Axa
M6
E Leclerc
Le Figaro
Canal Plus
SNCF
Orange
Le Monde

Our social media teams

Our know-how in recruitment, training, and coaching of our teams allow us to ensure quality, continuous management, and flexibility that is specific to the world of Social Media.

0 +

collaborators in France and abroad

0 +

languages covered

Our Social Media tools

Moderatus, our special moderation tool

In-house tool with 16 years of R&D that help us moderate more than 300 million texts, photos and videos per month.

Artificial Intelligence and Machine Learning are serving moderators to optimize quality of work and productivity.

Control of the technologic ecosystem

To adapt ourselves to your needs, we are in trained in the utilization of main market tools: Hootsuite, Lithium, Alcméon, Buffer, Dimelo, Brandwatch, Sprinklr, Gigya, Livefyver…

Our Media Interventions

Netino by Webhelp has a very strong market reputation with wide media coverage and regular interventions in professional conferences (EBG, HubForum, GESTE, Social Media, Club…).
Meet Us

Discover our lastest articles

Jérémie Mani interviewé par la Voix du Nord, suite à la décision du Sri Lanka de couper les réseaux sociaux

A la suite des attentats islamistes au Sri Lanka dimanche dernier, le gouvernement a décidé d’interdire les réseaux sociaux momentanément, afin d’éviter la propagation de fake news au sein d’une population en colère. Bonne solution ? Dans La Voix du Nord, Jérémie Mani déclare : « dans la mesure où cette […]

Comment bien intégrer un Community Manager à votre équipe

Vos réseaux sociaux sont assaillis de toutes parts à cause de votre succès grandissant ? Vous voulez développer votre notoriété et la production de contenus sur vos médias sociaux ? Ou alors, vous souhaitez créer une véritable stratégie pour améliorer votre référencement naturel et mieux identifier vos prospects ? Heureusement pour vous, la vulgarisation d’internet […]

Jérémie Mani interviewé par RTL au sujet du « métier à risque » de modérateur.

« Un monde qu’on connaît mal… celui des modérateurs des réseaux sociaux ! », « un métier à risque… », c’est en ces termes qu’est introduit ce reportage de l’émission de RTL Le Journal Inattendu, dans lequel est mentionné Netino by Webhelp. L’acteur Laurent Lafitte (présent sur le plateau) a été interpellé par ce […]

Les différents profils de Community Managers

Profession en plein essor depuis quelques années, suivant l’évolution rapide du Digital, Community Manager est devenu un poste essentiel au sein des entreprises qui souhaitent développer leur présence sur les médias sociaux, comme Facebook, Instagram, ou encore YouTube… Aujourd’hui, les marques commencent à reconnaître l’importance de ce métier, qui souffre […]

Interested? Let's meet up !

If you have arrived here, there is a good chance that we can help you manage your content. It's time to meet!

Webhelp

Netino by Webhelp is now part of the Webhelp Group since 2016
WEBHELP [Quadri] - SAS
Welcome_Kit__Welcome_to_the_Marketing_Partner_Program_Facebook_Marketing_Partners_assets_PNG_Facebook_Marketing_Partner_badge
Respect zone
NF afnor